INFO

VIKTIG INFORMASJON



Her har vi samlet inn de mest populære spørsmålene, og hvor på vi har prøvd å lagde en fin liten oversikt. Vi har et brett spekter av ulike behandlinger. Og da er det selvsagt en del spørsmål som dukker opp.

Finner du ikke svar på det du lurer på, kan du alltid ta kontakt med oss via mail, Facebook melding eller sms/telefon.

 SLETTE/ ENDRE TIMEN MIN?


De aller fleste hudpleiere jobber med en provisjonsbasert lønnsmodell. Det vil si at vi IKKE har en fast timeslønn. Har vi ikke kunder i behandling, får vi heller ikke lønn på konto. Etter Covid-19 har vi selvsagt fått en stor økning i bytte av timer, utsettelser, meldinger om sykdom/må i karantene/ vaksinering osv. og dette er helt greit, men vi har også dessverre fått en økning av kunder som ikke gir beskjed overhodet.

Og dette er ikke greit, da vi avhenger av en beskjed for å kunne overleve i denne bransjen. Så det er ikke for å være kjipe at vi har et gebyr, men en nødvendighet. Eksempelvis, har vi 4-7 kunder som forsover seg på en måned, mister vi et inntektsgrunnlag på 1-3 dager alt ettersom varighet på hver behandling.Håper på forståelse rundt dette.

 

Har du symptomer på Covid-19, skal du ikke møte opp til behandling. De vanligste symptomene på covid-19 er også vanlige ved andre luftveisinfeksjoner som forkjølelse og influensa. Mange får hoste og/eller feber. (kilde FHI) Kravet om et gebyr gjelder også kunder med symptomer på Covid-19, hvis avlysning skjer etter 24 timer.




HVA GJELDER FOR OSS?


FØR 24 TIMER

Gratis kansellering/endring av time. Du kan kansellere/endre time helt enkelt selv på vår bookingside innen 24 timer, eller ring/SMS per telefon. Du kan også sende oss en Facebook melding.

ETTER 24 TIMER

Gir du beskjed før timen, men etter 24 timer, vil du bli belastet for halve beløpet, frem til en grense på kr 700,-

Gebyret vil ikke overstige kr 700,- uansett pris på opprinnelig behandling.

Avbestilling etter 24 timer er kun godkjent ved sms/telefon til aktuell avdeling. Vi ønsker ikke en Facebook melding, Instagram melding, eller e-post


MANGLENDE OPPMØTE

Manglende oppmøte uten avbestilling/beskjed før time, fører til faktura på hele beløpet, frem til en grense på kr 1500,-

Gebyret vil ikke overstige kr 1500,- uansett pris på opprinnelig behandling.

Avbestilling etter 24 timer er kun godkjent ved sms/telefon til aktuell avdeling. Vi ønsker ikke en Facebook melding, Instagram melding, eller e-post

ALDERSGRENSE HOS DERE?


BRYN OG VIPPER

Er du som kunde under 16 år, setter vi pris på en melding/SMS fra foresatte/foreldre med godkjennelse på valgt behandling. Dette gjelder alle bryn og vippebehandlinger.


HULL I ØRE

Vi utfører ikke hull i øret på barn som ikke vil det selv. Og barnet må selv utrykke/ønske å ta hull i øret. Vi lyver heller ikke, og barnet skal være bevist på at det vil gjøre litt vondt i det vi skyter hull i øret. Vi tar heller ikke hull i øret på babyer. Kommer du uten foreldre/foresatte og er under 18 år, ønsker vi sms/melding med godkjennelse fra foresatte.


HULL I NESEN

Aldersgrense på hull i nesen er 16 år, vi ønsker sms/melding med godkjennelse fra foreldre. Er du imidlertid 14 til 15 år, og ønsker hull i nesen må du ta følge med en foresatt/foreldre.


HUDPLEIE

Vi har egen hudpleie for ung hud under 18 år, med rabattert pris, Behandlingen heter "UNG Dyprens". Å starte med gode og enkle hudpleierutiner i en tidlig alder, er en flott bonus å ta med seg videre i livet. Vi har ingen aldersgrense her.


MASSASJE

Ingen aldersgrense.


FOTPLEIE

Ingen aldersgrense.


GELÈNEGLER OG SHELLAC

Aldersgrense på Shellac og Gelènegler er 16 år, vi ønsker sms/melding med godkjennelse fra foreldre. Er du imidlertid 10 til 13 år, og ønsker Shellac eller Gelènegler må du ta følge med en foresatt/foreldre.


PMU

18 års aldersgrense, lider du imidlertid av ufrivillig hårtap på bryn/vipper grunnet sykdom og/eller sterke medisiner kan PMU være aktuelt på kunder under 18 år, her kreves tett oppfølging/dialog med foreldre/foresatte samt lege under hele prosessen.


KOSMETISKE BEHANDLINGER

Vi har 18 års aldersgrense på alle våre kosmetiske behandlinger. Det er også verdt å merke seg at de aller fleste 18 åringer ikke trenger noe form for kosmetiske behandlinger overhodet. Kosmetiske behandlinger skal være nøye overveid og planlagt fra kundens side.


VÅRT BESTE TIPS 


Flere behandlinger som vi utfører, følger det med et sett av råd/tips til hvordan du som kunde kan bevare resultatet lengst og best mulig. Enkelte behandlinger krever også hjemmeprodukter. Så uansett hvilken behandling du velger, vil litt av jobben ligge på deg som kunde også. 

Hvis du følger våre råd og tips, vil du spare både tid og penger, hvor det ofte kreves færre behandlinger, for å oppnå ønsket resultat. Vinn vinn med andre ord.



Hilsen Mathea 

Hudpleier for Pusterom Hudpleie

 

HVORDAN TA VARE PÅ VIPPEEXTENSIONS?


  • Unngå vann/damp på ansiktet i 24 timer. Ingen triste filmer, ikke dusje, varm damp fra badstue/steikeovn o.l
  • Unngå oljebaserte produkter nær vippene, da disse vil svekke bindingen av limet.
  • Bruk egen vippeshampoo til vippene dine. Ikke vask vippene hver dag, men etter behov.
  • Om maskara skal benyttes må dette være en som er laget for vippeextension eller en vannbasert mascara. Prøv å unngå mascara så langt det lar seg gjøre. Dette gjelder også eyeliner da produktet stivner ned mot vippehårene.
  • Bruk egnet vippeserum som hjemmeprodukt, i kombinasjon med vippeextensions.
  • Forsiktig når du tar deg til øynene, det kan oppstå en mekanisk slitasje og kunstvippen gnis av.
  • Vippene slites fortere på den siden du sover.
  • Børst vippene etter behov med en lett hånd. Ikke dra eller lugg i vippene dine.
  • Aldri dusj med hard dusjstråle rett i fjeset.
  • Det er anbefalt å komme ca hver 3-4 uke. Vår erfaring er at de som aldri har hatt vippeextensions før, mister mer vipper i starten, enn de som har hatt vippeextensions i en lengre periode, og er kjent med alle tips/råd ved å bevare vippene best mulig
  • Ønsker du mer volum, lengde eller tykkelse på vippene dine, enn hva vi anbefaler, står du selv anvarlig for eventuell slitasje på de naturlige vippene dine.

 

 

 

 

REKLAMASJON/KLAGE


Vi prøver etter beste evne å ivareta kundene våre. Og vi ønsker gjerne at du tar kontakt til oss direkte om du skulle være misfornøyd med en vare eller tjeneste.

 

Ta kontakt

Tjenester vi utfører er «ferskvare». Det nytter ikke å klage på en tjeneste som ble utført flere uker i forveien, er du misfornøyd ta kontakt umiddelbart per mail, så finner vi en løsning på det. 


Realistiske forutsettinger

Vi kan ikke trylle. Og utgangspunktet vi må jobbe ut ifra, er deg som kunde. Ha dette i bakhodet med tanke på egne forventinger. Eksempelvis har du korte vipper, vil ikke vippene bli lengre i et vippeløft. Har du få brynshår, og flere "hull" i brynet, vil ikke dette forsvinne etter en brysyling.


Garanti

Vi har 1 ukes garanti på Gelènegler og Shellac Pedikyr og Manikyr. Så selv om du skulle være uheldig å slår fingrene i en bildør, fikser vi det kostnadsfritt. Det er uansett lurt å ha i bakhodet at kunstnegler tåler mye, men de er ikke lagd av betong. Og kan knekke med stor slitasje, slag eller vekt på neglen.

Etter 1 uke koster det 150,- for å fikse 1 negl.


Gratis

Det er ikke reklamasjon på behandlinger som vi utfører gratis. Eksempler på dette er gratis lakk av tær i fotbehandling. Det er du som kunde som har ansvar for rett fottøy etter behandling, eller å vente noen minutter ekstra på at lakken skal tørke ordentlig. Vi har venterom på begge salongene våre. Tips, ta med egne sandaler i vesken som du kan benytte på venterommet vårt til lakken har tørket.


Ingen Reklamasjon

Vi har ikke angrerett, reklamasjon eller garanti på PMU. Da dette avhenger av hudtype, pleieråd og hjemmeprodukter. Vi har heller ingen reklamasjon på "modell" behandlinger. Hvor du som kunde allerede har fått et stort avslag i pris.


GAVEKORT SOM VARMER


Gavekort hos oss er en flott gave å gi til noen som har det meste, men som fortjener kun det beste. Du kan hente ditt gavekortet fysisk i vår salong, men vi kan også sende deg gavekort digitalt per epost, hvor betaling skjer igjennom VIPPS. 



Hilsen Malene fra Pusterom Hudpleie

 

GAVEKORT PÅ EPOST

 

Velg Beløp

Normalt sett velger de fleste et valgfritt beløp, hvorpå motaker selv velger ønsket behandling innen for dette beløpet. Vi tilbyr også flotte Velværepakker, som er store gavefavoritter. 


"Pust ut Prinsesse"Ansiktsbehandling, Rygg og Nakke Massasje samt Bryn Farge/Form.

90min 1500,-


"Pust ut Dronning"Ansiktsbehandling, Full kroppsmassasje samt Bryn Farge/Form.

105 min 1990,-


"Pust ut Konge" Full kroppsmassasje samt Klassisk fotpleie.

105 min 1500,-


Betaling

Betaling skjer via VIPPS, Pusterom Hudpleie vippsnr: 566238

Ta Screenshoot av betalingen og legg ved dette per mail.


Vilkår

 Gavekortet har en gyldighet på 12 måneder fra utsendelsesdato.

Hvis man kjøper et gavekort på en behandling som er på tilbud/kampanje, er det denne summen som regnes dersom mottaker ønsker å bytte til annen behandling.


Mail

Send oss en mail med valgt beløp, navn på mottaker og Screenshoot av betaling via VIPPS.

Så sender vi over gavekort, med verdikode. 


PUSTEROMHUDPLEIE@GMAIL.COM